Zgłoszenie odbioru elektroodpadów
1. Zgłoszenie odbioru zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego
Po zgromadzeniu zużytego sprzętu elektrycznego lub elektronicznego Klient wypełnia formularz Zgłoszenia elektroodpadów do odbioru dostępny poniżej.
2. Potwierdzenie otrzymania zgłoszenia
BIOSYSTEM potwierdza otrzymanie poprawnie wypełnionego formularza i uruchamia procedurę odbioru, która trwa do 20 dni roboczych. Minimum logistyczne zgłaszanych elektroodpadów wynosi 150 kg.
3. Odbiór elektroodpadów
BIOSYSTEM przekazuje informacje o zgłoszeniu do podwykonawcy, który potwierdza termin odbioru oraz dane firmy transportującej elektroodpady.
Elektroodpady powinny być zapakowane w opakowania zbiorcze (palety, bigbagi, gitterboxy), pozbawione jednostkowych opakowań, folii lub styropianu.
W przypadku przekazania niekompletnego zużytego sprzętu, w opakowaniach jednostkowych lub sprzętu zmieszanego z odpadami komunalnymi, zostaną doliczone doliczone koszty utylizacji, które będą po stronie Klienta. Szczegóły będą ustalane indywidualnie.
W przypadku mniejszej ilości zużytego elektrosprzętu, niż wymagane minimum logistyczne, warunki odbioru będą ustalane indywidualnie.
4. Karta Przekazania Odpadów
Klient wystawia Kartę Przekazania Odpadów poprzez zalogowanie się na swoje konto w systemie BDO https://bdo.mos.gov.pl. Konieczne jest wystawienie jej najpóźniej w dniu rozpoczęcia transportu, po uprzednim dokonaniu zgłoszenia i otrzymaniu niezbędnych danych od firmy odbierającej. Klient określa szacunkową wagę odbieranych odpadów oraz wskazuje odpowiedni kod odpadu. Dane te zostaną zweryfikowane przez firmę odbierającą zużyty elektrosprzęt po odbiorze, o czym Klient zostanie poinformowany i jeśli zajdzie taka potrzeba, zostanie poproszony o naniesienie niezbędnych zmian w systemie BDO.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie Państwo tutaj